Tuesday, 25 September 2012

Tips Berjaya

  Sebenarnya bukan lah tips sesangat tapi...ntahlah nak kata apa..tapi apa-apapun korang bolehlah amalkannya...kita sekadar mencuba dan berusaha mencapainya tetapi Allah yang menentukannya...

         10 KEBIASAAN MANUSIA BERJAYA TANPA BATAS

1.Berusaha mencapai keunggulan
2.Menentukan matlamat
3.Menyusun keutamaan
4.Membuat perancangan
5.Fokus
6.Mengatur masa
7.Berjuang melawan diri sendiri
8.Komunikasi berkesan
9.Berfikiran positif (bukan negatif)
10. Seimbang


 
     Kebiasaannya orang yg berjaya mempunyai kritea2(ntah betul ke tidak ejanya..kalau slh perbetulkan lah yer)yg di atas........tetapi tidak semua yg macam ni...ada yg berjaya tanpa batas tapi tidak ada pun sifat seperti yg diatas.........

2 comments:

Izzah Norlizah said...

nice tips wlupn simple...
kriteria,,,

lg 1,blh xmti kn kod vertification kod 2??
jd sng nk komen byk2^_^

Diemsisi said...

tu la kan hairan jugak ada org boleh berjaya tanpa ciri-ciri di atas ... atau dorang ada ciri-ciri tu tapi x tunjuk?

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.